One Political PlazaSM - Home of politics
Obama Triggered the Racists in America...
If you want to reply, then register here. Registration is free and your account is created instantly, so you can post right away.
Page: <<prev 1 2 3 4 5 6 7 next>>
Feb 8, 2019 11:25:26   #
debeda (a regular here)
 
Rose42 wrote:
I don't care about the birther thing but I do believe the left proclaimed it racist merely because Obama is black. Actually half black. The left cried racism early and often. In some cases justified but in more cases than not, not justified. They had to do something as Obama had zero qualifications but was chosen by somebody to be president. Hillary Clinton was better qualified and who could predict her skewering by left leaning media. A bizarre spectacle. Who is really running this show? It's not 'we the people'.

I never liked Obama as president or Michelle as first lady and they did endure some undue criticism. But some of it was deserved - such as Obama himself being racist. Say what you will about Trump but Obama was, like it or not, often racist was when in office.
I don't care about the birther thing but I do beli... (show quote)


Personally, I think Obama got away with many of his more egregious policies BECAUSE he was half black, and no one wants to be called racist for opposing him, right?

| Reply
Feb 8, 2019 11:25:57   #
kemmer (a regular here)
 
debeda wrote:
Yeah....Bush. uh huh. Creating a healthcare system that doubled , tripled and quadrupled premiums. Excellent. Check. Allowing gays who wanted "transition therapy and surgery" to join the military to get that on our dime? Oh, yes, excellent. Check.

Check it out. The military says those costs are minimal, nowhere near the expense of giving out boner pills to military men.


| Reply
Feb 8, 2019 11:26:16   #
Coos Bay Tom (a regular here)
 
debeda wrote:
We're all products of our environment. The environment is different now than it was 60 years ago. I grew up near Argonne labs, where in the 50s and 60s had scientists from all over the world. So the only "ethnic" people I knew were all rich and well traveled. I found them exotic and fascinating.



| Reply
Feb 8, 2019 11:28:08   #
debeda (a regular here)
 
kemmer wrote:
Check it out. The military says those costs are minimal, nowhere near the expense of giving out boner pills to military men.



Really?? Check out the costs, in time and $$, of transition therapy. On a medical site.

| Reply
Feb 8, 2019 11:31:47   #
kemmer (a regular here)
 
debeda wrote:
Really?? Check out the costs, in time and $$, of transition therapy. On a medical site.

Read your newspaper once in awhile. An article today from the Pentagon said those expenses were minimal.

| Reply
Feb 8, 2019 11:32:41   #
debeda (a regular here)
 
kemmer wrote:
Read your newspaper once in awhile. An article today from the Pentagon said those expenses were minimal.


Check out a medical site for the costs

| Reply
Feb 8, 2019 11:55:02   #
kemmer (a regular here)
 
debeda wrote:
Check out a medical site for the costs

In or out of the military?

| Reply
Feb 8, 2019 12:12:02   #
padremike (a regular here)
 
PeterS wrote:
Yup...


NOPE! Wrong again as usual.

| Reply
Feb 8, 2019 12:21:56   #
kemmer (a regular here)
 
padremike wrote:
NOPE! Wrong again as usual.

Yup, yup, yup!

| Reply
Feb 8, 2019 13:40:32   #
JFlorio (a regular here)
 
LOL. what a load of crap as your usual. The financial disaster started way before Bush's last term. Lot's of blame to go around, though Bush is in no way not somewhat responsible. You forgot to mention that Obama's recovery was the most anemic since the great depression. Instead of being such a partisan hack how about the truth. The reason his recovery was so anemic was not obstruction. It was over regulation. That's just the truth and you may have loved those regulation and believed they were necessary. Add the fact that there were less than 10% of advisers to Obama that had any experience in the private sector and there you have it. Anemic growth. He even had the advantage of a crashed market and economy. No where to go but up. He didn't give healthcare to 16 million people. He confiscated a boatload of money from people like me to pay for other peoples care. My premiums tripled and my out of pocket quadrupled. I'm sure in your commie world that's reasonable. By the way he took perfectly good health insurance from 19 million people that were satisfied with what they had and replaced it with new regulations and mandates that had a much more expensive plan. Oh well, at least I'm covered if I get knocked up. Gays have been protected legally from discrimination way before Berry came along Where do you get this crap?
kemmer wrote:
...apart from bringing us back from the financial disaster left him by Bush? Giving healthcare to 16 million people who didn't have it or couldn't afford it before? Ended official governmental discrimination against gay American citizens?

| Reply
Feb 8, 2019 13:46:23   #
archie bunker (a regular here)
 
JFlorio wrote:
LOL. what a load of crap as your usual. The financial disaster started way before Bush's last term. Lot's of blame to go around, though Bush is in no way not somewhat responsible. You forgot to mention that Obama's recovery was the most anemic since the great depression. Instead of being such a partisan hack how about the truth. The reason his recovery was so anemic was not obstruction. It was over regulation. That's just the truth and you may have loved those regulation and believed they were necessary. Add the fact that there were less than 10% of advisers to Obama that had any experience in the private sector and there you have it. Anemic growth. He even had the advantage of a crashed market and economy. No where to go but up. He didn't give healthcare to 16 million people. He confiscated a boatload of money from people like me to pay for other peoples care. My premiums tripled and my out of pocket quadrupled. I'm sure in your commie world that's reasonable. By the way he took perfectly good health insurance from 19 million people that were satisfied with what they had and replaced it with new regulations and mandates that had a much more expensive plan. Oh well, at least I'm covered if I get knocked up. Gays have been protected legally from discrimination way before Berry came along Where do you get this crap?
LOL. what a load of crap as your usual. The financ... (show quote)


It's crap insurance under the ACA!! I'm covered for my annual pap smears, but can't find a doctor anywhere who'll take my insurance!!
I pay for this garbage, but can't access it. Wasn't that a big part of it? Access?
WTF?

| Reply
Feb 8, 2019 13:47:25   #
JFlorio (a regular here)
 
So you think it's good policy for transgenders (who are mentally ill by definition) to join the armed forces to get their sex change paid for. Got news for you snowflake, that is not what the Armed forces are here for. Let them pay for their own BS transition then join as Dick or Jane or whatever. Tax payers should not be on the hook for someone who can't figure out what gender they are. Sorry Kemmer you are on your own. Full disclosure I believe the men should have to buy their own boner pills.
kemmer wrote:
Check it out. The military says those costs are minimal, nowhere near the expense of giving out boner pills to military men.


| Reply
Feb 8, 2019 13:50:51   #
JFlorio (a regular here)
 
It was plain and simple Arch a huge calculated lie. Since liberals have no problem with lies if it advances their agenda there is no outcry from them. I crack up when idiot liberals say it's popular. Well duh, many got it free or mostly subsidized. On top of that many who received it haven't had to use it which means they've never really had to budget for the huge deductibles.
archie bunker wrote:
It's crap insurance under the ACA!! I'm covered for my annual pap smears, but can't find a doctor anywhere who'll take my insurance!!
I pay for this garbage, but can't access it. Wasn't that a big part of it? Access?
WTF?

| Reply
Feb 8, 2019 14:11:04   #
archie bunker (a regular here)
 
JFlorio wrote:
It was plain and simple Arch a huge calculated lie. Since liberals have no problem with lies if it advances their agenda there is no outcry from them. I crack up when idiot liberals say it's popular. Well duh, many got it free or mostly subsidized. On top of that many who received it haven't had to use it which means they've never really had to budget for the huge deductibles.


I went years without insurance after this crap took place because I was an independent contractor. I had a 'catastrophe' policy that was fairly cheap, and it went away.
Now, I'm a company employee with insurance and 5 grand deductible.

Went to the clinic last March with bronchitis, paid them the $60.00 office visit they wanted, gave them my insurance card thinking it would come off my deductible.
Wrong. 3 months ago, I got a letter from the clinic saying that I owed them a hundred bucks because they bumped my insurance for 160, and they didn't pay it. WTF?
About an hour on the phone took care of that.....I thought. NO!!
Coupla weeks ago, I get a bill from the company that owns the clinic saying I owe $260.00. All the while acknowledging my $60.00 payment for services rendered.
Half hour on the phone with them, and I don't know where it's at now, but I ain't paying them a damn dime! I paid at the time, in cash!

The only thing my insurance is good for is a catastrophic event, and costs three times as much. If it will even cover it!
The company I'm insured through is Cigna.
What does that tell ya?

| Reply
Feb 8, 2019 14:19:15   #
kemmer (a regular here)
 
JFlorio wrote:
Full disclosure I believe the men should have to buy their own boner pills.

Fine. Nevertheless the military pays for the boner pills.
Transgenders are probably healthier mentally than you. Look what they have to put up with.

| Reply
Page: <<prev 1 2 3 4 5 6 7 next>>
If you want to reply, then register here. Registration is free and your account is created instantly, so you can post right away.
OnePoliticalPlaza.com - Forum
Copyright 2012-2019 IDF International Technologies, Inc.